Left להמשיך בקניות
ההזמנה שלך

You have no items in your cart

גלולות למניעת הריון - דברים שחייב לדעת לפני שימוש

ברכות, החלטתן להשתמש בגלולות למניעת הריון? תחילה, חשוב להבין שיש המון מידע באינטרנט וניתן ללמוד הרבה באמצעות מאמרים ובלוגים, אבל חשוב לזכור שלפני השימוש בגלולות, יש להיוועץ עם רופא המטפל או גינקולוג ולא לצרוך גלולות מבלי שקיבלתם מינון מתאים וסוג מתאים של גלולה.

כמה סוגים קיימים בשוק ומה ההבדלים בינהם?

בישראל קיימים מגוון רחב של גלולות, אשר ההבדל העיקרי ביניהם הינו ההרכב ההורמנולי והכמות היומית במהלך הצריכה. בין הסוגים השונים שניתן למצוא הינם: גלולות אשר צורכים באופן קבוע ברמת יומית, גלולות אשר צורכים כל 21 יום ואז מפסיקים ל7 ימים, התקנים שונים אשר מחדירים לנרתיק ועוד. כל סוג יכול להשפיע על גופכן בצורה כזו או אחרת, ולכן בדרך כלל בחודש הראשון מדובר על תקופת ניסיון לבדוק האם הגלולה אכן מתאימה לגופכן.

עד כמה זה יעיל?

גלולות נגד היריון נמצאות כיעילות במיוחד – הגנה של 99.9% . חשוב לציין שגם כאן מדובר בתרופה אשר מכילה תופעות לוואי ויש סיכוי מאוד קטן שאכן יש אפשרות להיכנס להריון גם במהלך צריכה של גלולות. יש משמעות מאוד גדולה להקפדה על נטילת הגלולות בהתאם להוראות הרופא ובנוסף לנטילה באופן סדיר ובשעה קבועה ביום.

האם גלולה משפיעה על החשק המיני?

בסקרים שנערכו בקרב נשים אשר צורכות גלולת במהלך שנתיים ויותר, נמצא שיש השפעה באופן חלקי על החשק המיני ורק לעיתים רחוקות. בדרך כלל מטרת הגלולות זה למנוע כניסה להריון ולמנוע את הצורך בשימוש באמצעי הגנה על מנת לשפר את החוויה המינית במהלך הסקס עם הבן זוג. לכן לשאלה זו, הגלולות מאפשרות לכן להנות בקיום יחסי מין ללא חשש מכניסה להריון.

האם הגלולה מגנה גם על מחלות מין?

לצערנו התשובה היא לא. מחלות מין עוברות באמצעות מגע בין האיברי המין ולכן אין שום השפעה של צריכת גלולות לבין הדבקות במחלות מין במהלך קיום יחסי מין. לכן כאשר הינכם שוכבים למטרות סטוץ בלבד עדיין מומלץ להשתמש בקונדום על מנת להבטיח הגנה מירבית מהידבקות במחלת מין ובמניעת הריון לא רצוי.  

האם חייב מרשם לגלולות נגד היריון?

על מנת ליצור בקרה ושליטה על סוג הגלולה והמינון המתאים, יש חובה לקבל מרשם מרופא על מנת לצרוך את הגלולות. בקופסא יש 21 גלולות, בחלק מהקופסאות יש גם 7 גלולות דמה ( על מנת למנוע שכחה וליצור שגרה סדירה לנטילת הגלולות). לאחר 21 יום, יש לעשות הפסקה של 7 ימים ( או לצרוך את הגלולות דמה), בימים אלו את צפויה לקבל ווסת. בסיום ה7 ימים יש להתחיל מחדש צריכה של הכדורים.

סוגי הגלולות הקיימות והחברות המובילות בשוק:

הגלולות למניעת הריון מכילות אסטרוגן ופרוגסטרון, הורמוניים נשיים המיוצרים באופן טבעי בשחלות. הפעולה העיקרית של הגלולה היא מניעת שחרור הביצית מהשחלות אשר מתרחש באופן טבעי במהלך החודש. בנוסף הגלולה מפחיתה את האפשרות להריון כאשר מתבצע ביוץ באמצעות דילול רירית הרחם ועל ידי עיבוי ריר צוואר הרחם אשר מקשה על מעבר הזרע במהלך גמירת הגבר. הגלולות המרכזיות אשר נמצאות בשוק הינם ( לפי הרכב האסטרוגן אשר הן מכילות):

מינס – מכיל כמות של 15 מיקרוגרם אסטרוגן. במארז יש 28 גלולות אשר נוטלים אותם ללא הפסקה באופן סדיר בכל תקופת צריכה הגלולות.

מליאן, בלרה – גלולות אשר מכילות כ20 מיקרוגרם אסטרוגן. האריזה מגיעה עם 21 גלולות ויש לבצע הפסקה של 7 ימים בין חפיסה לחפיסה.

גינרה, מינולט – מכילות כ-30 מיקרוגרם אסטורגן. בדרך כלל משתמשים בגלולות אלה לאחר שימוש בגלולות עם כמות נמוכה יותר ועל מנת למנוע דימומים פתאומיים בין ויסתיים.

אסטל, דיאנה – גלולות בעלות הרכב של 35 מיקרוגרם של אסטרוגן. בנוסף ההרכב הייחודי שלהם מקנה פיתרון יעיל לפצעי אקנה.

היכן ניתן לרכוש גלולות נגד היריון?

בבית מרקחת בלבד. רק לאחר ייעוץ עם רופא מטפל או גניקלוג ניתן לקבל מרשם רפואי לגלולות אשר בדרך כלל מכיל את ההרכב הרצוי והמינון המתאים. לעיתים בבתי מרקחת לא יהיה את הסוג אשר הומלץ, אך הרוקח יכול להמליץ על תחליף עם הרכב הורמונלי זהה שמיוצר על ידי יצרן אחר.

ברכות, הגעתם לרגע והתחלתן לצרוך גלולות? מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו בנושא חומרי סיכה לסוגי הסקס השונים.