Left להמשיך בקניות
ההזמנה שלך

You have no items in your cart

אורגזמה נשית - כל מה שתרצו לדעת

שנת 2022, ועדיין הנושא שהכי הרבה מסקרן היום בעולם המין הינו אורגזמה נשית. התחום מרתק מאוד היות ויש המון מסתורין בעקבות האורגזמה הנשית והגעה אליה. אצל גברים זה פשוט יותר, שפיכת הזרע באמצעות הזרמת הדם בפין הגברי גורם לכל גבר לאורגזמה נפלאה ללא שום בעיה. ויתרה מכך, גבר יכול להגיע לאורגזמה תוך מספר דקות, ואולי אפילו תוך מספר שניות - אנחנו מקווים שאתם לא בסטטיסטיקה הזאת ואם כן גם לזה יש פתרון שנרחיב במאמר אחר. אז מדוע יש כל כך הרבה מסתורין מאחורי האורגזמה הנשית אתם שואלים? אולי בעיקר בגלל ש25% מהנשים אינן נהנות כלל מאורגזמה ומתקשות להגיע לרגע המיוחל. במאמר היום נרחיב על הנושאים הבאים:

מה זה בעצם אורגזמה ומה מרגישים?

איזה סוגי אורגזמות קיימות למין הנשי?

איך להגיע לאורגזמה בכל אחד מהסוגים השונים

מה יכול לגרום לחוסר יכולת להגיע לאורגזמה?

מה זה אורגזמה?

קשה להגדיר את המילה אורגזמה היות וזה תחושה משונה שלא ניתן להגדרה, אין הגדרה יחידה ומוסכמת לאורגזמה. מדובר בשחרור מהנה של מתח מיני. שלב האורגזמה מכיל סדרה של תחושות גופניות:

שחרור בלתי רצוני של מתח שרירים.

סדרה של התכווצויות שרירים.

פליטות מילוליות ו"גניחות" של הנאה.

עלייה בקצב הלב והנשימה.

חשוב לציין שכל אחת חווה אורגזמה שונה מהשנייה. במיוחד באורך האורגזמה ובעוצמה. חלק מהנשים חוות באמצעות גירוי הנרתיק (נקודת הG) וחלק באמצעות גירוי החלק החיצוני של הדגדגן. אך בסופו של דבר כולן מסכימות על שחרור בלתי מוסבר של הנאה מינית.

מה משותף לכל האורגזמות?

יש ארבעה שלבים מרכזים באורגזמה הנשית ללא קשר לסוג האורגזמה המתקבלת.

התרגשות

מתואר כמצב של עוררות או תשוקה מינית. בשלב זה יש עלייה של הורמונים מסוימים והדם מתחיל לזרום ולדחוף את איבר המין. תחושה שהגוף שלך "מסמיק" מהתרגשות.

עליה

במהלך שלב זה, מתח המיני גדל יותר ויותר. אתן תחשבו רק על גירוי מיני. קצת הלב ולחץ הדם ממשיך לעלות ויש תחושה של אופוריה באוויר. מתחיל להיות תחושה של חום ונעימות בלתי מוסברת.

אורגזמה

בשלב זה, אתן מגיעות לאורגזמה, ויש התכווצויות בכל איברי הגוף: הנרתיק, שרירי רצפת האגן, ולפעמים שרירי הרגליים מתכווצים באופן קצבי.

חזרה לשגרה

הגוף נרגע, קצב הלב ולחץ הדם מואטים בהדרגה לקצב נורמלי יותר.

חשוב לציין שנשים לאחר גיל המעבר עשויות לחוות חשק מופחת לקיום יחסי מין. במקרים אלו יש טיפול ומומלץ להתייעץ עם רופא מומחה בתחום. ואילו מצד שני נשים בגיל המעבר מדווחות על אורגזמות טובות יותר היות ויש שחרור פנימי מיכולת להיכנס להריון במהלך קיום יחסי המין.

איזה סוגי אורגזמות קיימות למין הנשי ?

אז בואו נתחיל, האורגזמות העיקריות הקיימות לנשים הינם דגדגן ונרתיק. אורגזמת דגדגן הינה הנפוצה ביותר בקרב נשים והיא מאוד דומה לאורגזמה הגברית. באמצעות גירוי הדגדגן ניתן להגיע אליה. ואילו אורגזמה נרתיקית הינה אורגזמה פחות נפוצה והיא מתקיימת באמצעות גירוי הנרתיק. בנוסף נשים יכולות להגיע לאורגזמה משותפת באמצעות גירוי הדגדגן והנרתיק בו זמנית ובעצם יוצרות את האורגזמות המהנות ביותר. יתרה מכך, לחלק מהנשים יש אפשרות לחוות אורגזמות ברצף תוך זמן קצר. חשוב לציין שרק 20% מהנשים יכולות להגיע לאורגזמה נרתיקית באמצעות חדירה. אורגזמות נוספות שקיימות הינם אורגזמה אנאלית ואורגזמה חוץ-סקס ( לדוגמא גירוי פטמות ועוד).

גירוי הדגדגן

האורגזמה הנפוצה ביותר בקרב נשים. הדגדגן שעליו יש לנו מאמר שלם, מכיל צרור של קצות עצבים וממוקם בחלק הקדמי של הפות הנשי.  הדגדגן בדומה לפין, מתנפח ויגדל ככל שאישה הופכת להיות מינית יותר. ככל הנראה גירוי הדגדגן הינו הדרך הקלה ביותר לחוות אורגזמה נשית. סוג הגירוי המועדף משתנה בין הנשים. חלק מעדיפות גירוי ישיר באמצעות מעגלים ותנועות "למטה למעלה" וחלק יעדיפו ללא מגע ישיר ובעיקר מסביב לאזור הדגדגן.

כיצד להגיע לאורגזמה דגדגן?

ראשית הדגדגן הוא נקודה עשירה בעצבים. החלק החיצוני של הדגדגן מציץ מהקצה העליות של הפות ולעתים מכוסה על ידי שפתיים. אחת הדרכים הטובות ביותר לעורר את החלק החיצוני של הדגדגן הינו באמצעות שפשוף עדין עם האצבעות, כף היד או הלשון בתנועת הלוך ושוב או תנועה סיבובית. לא ניתן לראות את החלק הפנימי של הדגדגן אך ניתן ללחוץ עליו באמצעות לחץ נרתיקי ( חדירה) או באמצעות חדירה אנאלית.

גירוי נרתיקי

אורגזמה המתעוררת כאשר יש חדירה מלאה והיא מתרחשת כאשר יש גירוי בתוך הנרתיק בלבד. האורגזמה מורגשת כאשר החדירה היא עמוקה ואינטנסיבית יותר.

כיצד להגיע לאורגזמה נרתיקית?

חשוב לציין שרוב הנשים אינן מצליחות להגיע לאורגזמה נרתיקית אלא יותר של שילוב של חדירה ועינוג הדגדגן בו זמנית. בכל מקרה יש מספר דברים שעלולים לעזור:

סבלנות

חשוב להבין שלוקח זמן לעורר מיניות בקרב נקודת G. לעיתים צריך 20-30 דקות על מנת שיתחיל להיווצר תחושת מיניות. לכן חשוב לא לוותר בקלות ולהמשיך לענג את הנרתיק באמצעות חדירה. אל תדאגו הסבלנות משתלמת. אל תוותרו אחרי 5 דקות ותחשבו שזהו אתן לא יכולות להגיע לאורגזמה נרתיקית. המלצה טובה זה להכין את הגוף, להיכנס למקלחת חמה, להדליק נרות לחמם את אזור הדגדגן ולנסות.

אוננות זה לא מילה גסה

הדרך הטובה ביותר להגיע לאורגזמה היא באמצעות אוננות. מומלץ לרכוש דילדו או ויברטור. באמצעות אוננות תוכלו להכיר את הגוף שלכן טוב יותר. תוכלו לדעת מה עושה לכן נעים ומה פחות. ברגע שתדעו בעצמכן מה עושה לכן טוב יותר כך תוכלו לבחור את התנוחה המתאימה ביותר ביחד עם הבן זוג. תוכלו להדריך את בן זוגכם בקצב הנכון עבורכן.

שילוב משחק מקדים

כדי להגדיל את הסיכויים לקבלת אורגזמה נרתיקית עם בן זוגכם, מומלץ להאריך את משחק המקדים ולא לוותר עליו. ככל שמשחק המקדים יהיה ארוך יותר, כך התעוררות המינית שלכם תהיה גבוהה יותר ותהיו מוכנות לדבר האמיתי. משחק מקדים יכול לכלול מין אוראלי כמו שימוש בתנוחת 69, שימוש באצבעות, משחקי פטמות וליקוקים, משחקי תפקידים וכל דבר שעלול לעורר לכן את החשק המיני.

שימוש בצעצועי יניקה

צעצועים אלו שונים מוויברטורים המסורתיים ואינם רק רוטטים, אלה מכילים פתח קטן שיוצר שאיבה וואקום. נשים שחווה אורגזמה באמצעות וויברטור יניקה מדווחות שהאורגזמה שחוו הייתה אינטנסיבית ומהנה יותר. שימוש במוצר מבודד את הדגדגן ויוצר ויברציות מיוחדות של ואקום. הוואקום מעורר את הדגדגן הפנימי ויוצר תחושת עינוג מיוחד.

חיזוק שרירי רצפת האגן

בין המרכיבים החשובים ביותר להגעה לאורגזמה נרתיקית הינה שרירי רצפת אגן ושרירי ליבה חזקים. במהלך החדירה השרירים התכווצו יותר ויגבירו את זרימת הדם לאזור האגן, מה שמגביר את התעוררות המינית.

גירוי אנאלי

במהלך חדירה אנאלית, יש גירוי בתעלת פי הטבעת ובמעטפת אשר מכילה עצבים רגשיים שיכולים לעורר התכווצויות שרירים. לגירוי אנאלי הכנו מאמר שלם בנושא מין אנאלי שאנו ממליצים לקרוא.

מה יכול לגרום לחוסר יכולת להגיע לאורגזמה ?

"אנאורגזמה" בשמה המקצועי היא כאשר מישהי אינה מצליחה להגיע לאורגזמה כלל. הגורמים מתחלקים לשני סיבות עיקריות:

פסיכולוגית

שליטה מוגזמת ברגשות, חוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך. בעיקר פחד ממה הבן זוג חושב עלייך או פחד להיכנס להיריון. בנוסף טראומה פסיכולוגית או חוויה מינית ראשונה שלילית. בעיקר הפן הפסיכולוגי וחסם נפשי לא מאפשרים לגוף לחוות אורגזמה בצורה טובה. מומלץ לטפל בזה באמצעות רופא מומחה או פסיכולוג ולא להתעלם מהמצוקה הנפשית שנמצאים בה.

הפרעות הורמונליות

בעיקר מדובר בתפקוד לקוי של מערכת העצבים, לב וכלי הדם. שימוש בתרופות נוגדות דיכאון אשר משפיעות על מערכת העצבים בגוף (חלק מתופעות לוואי).

הטיפול המיטבי הינו להתמקד יותר במשחק המקדים ובעצם לעורר את החשק המיני ע''י עינוג אוראלי. בנוסף להיות בתקשורת פתוחה עם הבן זוג ולשתף אותו בקשיים שחווים. חשוב לציין שוב שבכל מקרה של בעיה פסיכולוגית מומלץ להיעזר באיש מקצוע אשר יכול לעזור לכן לטפל בבעיה.

רוצים לדעת עוד על העולם הנשי?

אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את המאמר שכתבנו על מדריך הפות והדגדגן השלם, אם אתם  מטיבי לכת כנסו למאמר שכתבנו על מדריך האוננות הנשית שלנו.